2 maj 2011

Gulliga Gunvor var inte så gullig när allt kom omkring

Tog en random radiokanal på mobilen och har lust fått dagens chock.

Gulliga Gunvor ringde in och ville höra Lapp-Lisa med låten "mors kära små händer". Oförargligt.

Med tanke på namnet på artisten kunde det varit ett punkband men det betvivlar jag.

Men sedan så presenterade radiorösten kanalen som närradio för Skånepartiet och tackade en lyssnare för bidrag på 70 kr för att jaga ut muslimerna ur "vårt land Skåne". Man kunde också för 2500 kr köpa en Mohammed-tavla för att stötta Herr Herslow (radioprataren) och hans parti. Harry Franzén från Röstånga ringde in och pratade med Herslow som om de vore gamla goda rasse-vänner (vilket visade sig stämma).

Satte konstant mineralvattnet i halsen och undrade i mitt stilla sinne hur man kunde få uttrycka sig så hetskt. Måste väl finnas konsekvenser?

Plötsligt var Gunvor inte så gullig längre.

2 kommentarer:

  1. Uppenbarligen har du inte förstått faran med islam.

    Hur du som kvinna kan tycka att barnäktenskap, månggifte, könsstympning mm är okej, är för mej obegripligt!

    Läs på bättre om skånepartiet, innan du lägger upp en massa skit om detta parti, det är för din skull dom finns, men troligtvis begriper du inte det förrän det är försent.

    "Rasse-vänner" skriver du, förstår du innebörden av detta ord?

    Din blogg suger duktigt är allt jag har att säga, blunda för verkligheten så länge du kan Jenny, när verkligheten kommer ifatt blir det inte så roligt, även för dej, i din söta lila stuga,,,

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Anonym,

      Kan inte se var jag någonstans skrivit min inställning till barnäktenskap, månggifte och könsstympning?

      Jag ser på din ip-adress att du bor i Sverige så jag förutsätter att du lever efter de kristna värderingar vårt samhälle är byggt av än om du kanske inte är troende kristen.
      Har du överhuvudtaget läst Bibeln och Koranen? Jag har läst båda och Bibeln innehåller betydligt mer våld än Koranen.
      Ingenstans i Koranen kan man hitta uppmaningar till könsstympning men det hittar du i Gamla Testamentet (googla könsstympning +Abraham). Visst tillämpas det av muslimer idag men du hittar även aktiv könsstympning idag i Afrika i kristna grupperingar och i judiska grupperingar i Israel.

      Barnäktenskap har heller ingen specifik religiös tillhörighet. Det är i huvudsak i u-länder detta praktiseras, länder med invånare som inte har den västerländska lyxen att tillåta barn vara barn till 18 års ålder. Förfärligt ja, men så såg det ut även i Skandinavien innan industrialismen och innan arbetarklassens kamp byggde upp vårt sociala skyddsnät. I en tid då försörjningsansvaret för föräldrar utan tillgång till preventivmedel gärna förkortades i och med bortgifte i unga år.

      Månggifte kan jag ju tycka är relativt harmlöst i sällskap med barnäktenskap och könsstympning och det är ju förbjudet i kristendomen men så har det inte heller alltid varit. På vilket sätt vuxna människor väljer att leva ett familjeliv är ju upp till dem och den åsikten innebär att jag är queer vilket du säkert också har problem med.

      Det är inte religionen Islam som är farlig, Kristendomen är något mer våldsam etc. Det är när individer tolkar sin/sina Gudars skrifter som farliga situationer kan uppstå.
      Framförallt är det individer som agerar utifrån sina rädslor med okunskap som grund som är fullkomligt livsfarliga. Vi har ju ett lysande exempel på detta i fallet Breivik, mannen som mördade 77 personer under sin ideologis beskyddande vingar.

      Frihetskämpe eller terrorist, stämpeln får en individ beroende på vilken sida hen står på.

      Jag hoppas att jag inte vet vem du är och att jag så länge dina argument grundar sig på just okunskap, inte heller kommer möta dig. För du med din syn på andra grupper och att dra alla över en kam gör mig riktigt rädd.

      /Jenny

      Radera