8 maj 2011

Lördagsmys

Lördagskvällen stod i ett ganska stort frågetecken igår. Egentligen skulle J och jag äta middag i Malmö och sedan gå på bio. Men jag kände när jag vaknade igår att jag behövde vara hemma i helgen och ta igen mig, första veckan på ett nytt jobb kan ju göra en ganska utmattad mentalt.

Så jag letade mat i frysen (har planer på att äta upp det mesta jag har hemma innan jag köper nytt, bra inventering) och hittade två kycklingburgare. Stekte upp ett par brödskivor och till det hade jag bacon, mango chutney, spenat, tomat, rödlök och blåskimmelost. Mums!

Tittade på filmen the Black Dahlia. Den hade nog varit bra om jag varit mer fokuserad under filmen för slutet förstod jag inte så mycket av.

För under tiden hade jag manikyr med presenterna jag fick av Linda! Hon är nagelteknolog men sysslar inte med det längre så jag fick spännande prylar av henne som hon inte använder längre! *mer lycka*

Första steget var att buffra upp nageln med den rosa prylen. Sedan smörja händerna länge länge med exfoliating chrystals (hand-peeling) tills kristallerna upplösts.

Steg tre: smörja in händerna med crystal activator och sedan linda in händerna i varma fuktiga handdukar (perfekt med två små makeup-handdukar!) i 3-5 minuter.
Steg fyra en finishing lotion.

Kändes som att jag var på ett riktigt spa och idag är händerna verkligen babymjuka!!! Detta ska göras en gång i veckan har jag bestämt. Flaskorna och burken var dessutom i salong-size så det lär räcka ett par år : )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar