17 maj 2011

Måndagen

Igår jobbade jag hemma! Skönt att få lägga upp sina åtta timmar som man ville med paus när det passade.

Mitt på dagen tog jag Baltis och promenerade mot bussen för trip till Tollarp. Slog två flugor i en smäll kan man säga. Hade ett paket från Telia att hämta ut som kostade pengar vilket gjorde att lantbrevbäraren inte ville dela ut det. Och Baltis behövde långpromenad. Vi vann en timme genom att bli upplockade halvvägs och turen blev mysig trots spöregn och sol om vartannat. Däremot blev besöket på Ica en besvikelse men det får ett eget inlägg.



Tycker att husen vid ån i Tollarp är otroligt vackra. Synd bara att de ligger i Tollarp som är dödens metropol. Hade Tollarp bara försvunnit hade nog få märkt det. Inte för att Linderöd är stället där allt händer, men det känns inte som att alla husen sover i alla fall.

Vaknade halv fyra inatt av en hemsk mardröm och när klockan ringde kvart i sex trodde jag att jag skulle dö. Hörde regnet utanför och bestämde mig för att snooza och ta en buss senare. Känner mig inte alls mer pigg och det regnade inte mindre en halvtimme senare men å andra sidan kändes valet bättre just då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar