29 maj 2011

Växthus och akvarie

Kl 9 begav mamma och jag oss iväg för att låna bil till dagens event!
Första stoppet var Rickarum där vi hämtade ett 100 lit akvarium jag köpt av en bekant. Därifrån kördes det mot Tollarp för att hämta hyrsläp och sedan till Lilla Harrie för att hämta ett växthus på 1.95 x 3.95 jag köpt för en femhundring : )

Sparade dessa bilder för att veta hur det skulle se ut när det monteras ihop igen. 4,5 h tog det att ta ner och med på köpet fick jag ca 10 söndriga rutor (8 av dem var redan trasiga och lämnades kvar). Hem och lämna det och att lasta av tog inte ens fem minuter för vi hade helsikes bråttom. När kl var 17:59 slirade vi in på Statoil i Tollarp som stängde kl 18...

Mitt är en sektion längre men bredden är densamma. Nu ska det bara hittas mursten för jag vill ha det högre.

Hemma igen vid 20 efter att ha ätit en sorglig hamburgertallrik på Leo´s i Tollarp, hem och avlämnat alla glasrutor, tagit med fyra kartonger som lämnades på vindsutrymmet jag lånar och lämnat bilen. Promenad hem i regnet (som vi tursamt nog sluppit hela dagen).

Skurade akvariet, tvättade stenen, skurade ljusrampen, tvättade pumpen och doppvärmaren och hällde i vattenmedlet.

Stenen tiggde jag till mig från tjejen som hade växthuset som kompensation för att det var fler rutor sönder än hon sagt. Fick också ta med mig plattorna hon hade inne i växthuset!

Nu är det duschdags och sedan direkt hopp i bingen. Imorgon tandläkaren : (((

Tänk...jag är äntligen ägare till ett växthus. Nu ska det bara upp...

2 kommentarer:

  1. Åh vad kul!! Som du har längtat min finis!! Jag hjälper gärna till med uppsättning om jag kan och du vill :-) Kram

    SvaraRadera
  2. Ja vi kan ha ett växthusgille : ) är jättetacksam för hjälp. Du får gärna titta förbi och hjälpa mig bestämma var jag ska ha det också, velar mellan två ställen.

    SvaraRadera