31 maj 2011

Billig Malmölunch

Idag var jag på citykontoret och pålunchen strosade jag runt för att hitta något att äta. Såg denna på en hörna nära Caroli som varny och frågade om de tog kort. Tror ni inte att de inte heller hunnit få sin babs (skitbabs) precis som grillkiosken för ett par veckor sedan? Och döm om min förvåning när biträdet då frågade om jag bodde/jobbade i närheten och att jag i så fall kunde betala en annan dag??? Två erbjudanden om krita på två veckor? Sanslöst. Jag tackade men sa att jag inte visste vilken dag jag kunde komma tillbaka så jag tog en omväg kring en automat. Nachostallrik med kyckling och vitlöksbröd för 39 kr var superpris och ganska gott också.
Gemensam nämnare på dessa matställen med generös personal? Nysvenskar. Har mycket svårt att se att en svensk ägare skulle erbjuda "betala en annan dag", det ingår tyvärr inte i vår kultur.

Fräscht och ljust. Sallad och lite annat för 29 kr på lunchen och andra rätter för 39 kr.

Trevlig modern touch på orientalisk inredning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar