18 maj 2011

KonsumentHäxan gillar Telia idag

Ringde Telia för någon vecka sedan för att få råd om jag kunde ha ett alternativ till bredband via modem och vanlig hemtelefoni. Bredbandstelefoni var lösningen för 200 SEK mindre per månad än dagens kostnad och till det fick man trådlöst internet. Hade en trådlös router redan men den har inte funkat på länge så jag har varit låst vid soffan med datorn.

Det beställdes till den 11 maj men det säljaren glömde uppge var att då stängdes min vanliga telefon. Eftersom jag inte fick hämtat ut paketet förrän för någon dag sedan har jag varit utan hemtele en vecka drygt.

Vid installationen igår upptäckte jag vid sista steget att de inte skickat det brev som omtalades i både installationsguiden och i beställningsbrevet som skulle innehålla nykelkoden till Telia Säker Surf. Fick igång teknikskitet igår men har ju varit utan virusprogram ett dygn vilket kändes sådär typ.

Ringde Telia idag för att be dem skicka det där brevet och fick då veta att de inte skickade sådana brev utan via sms istället. Märkligt höll hon med om, att det fortfarande stod så fel i alla papper.

Passade på att fråga om jag kunde få kompensation för att jag varit utan hemtele en vecka (trots att jag kunde hämtat paketet tidigare) och då ställde hon en fråga som gjorde mig ganska häpen! Hon frågade hur mycket jag ansåg att jag ville ha i kompensation för att bli nöjd! Jag svarade tvekande att ett par hundra kunde jag tänka mig och då svarade hon att på nästa räkning skulle de dra av 300 SEK!!! Va! Vilken härlig kundservice!

Det är nog en intressant jämförelse för Telia att se vad det skulle bli på ett år om de gjorde schablonavdrag jämfört med vad kunden faktiskt ber om. Kan tänka mig att de självklart har en maxsumma för varje typ av fel men trots kanske att de faktiskt tjänar på det eftersom kunden kanske känner sig lite girig och ber om mindre. Men samtidigt blir man ju som kund supernöjd när man själv får ge en bedömning?

Det finns en anledning till att jag är trogen kund hos Telia och kommer att fortsätta vara stamkund.

KonsumentHäxan är idag mycket nöjd med Telia.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar