6 maj 2011

Fredag in the city

Morgonen i Malmö var varm och härligt solig. Cyklar förbi Petriskolan på väg till jobb och nu blommar körsbärsträden i stan!
Ska investera i två stycken till framsidan på huset, kommer bli fantastiskt vackert tillsammans med husfärgen. Under detta träd hade de planterat brudspirea vilket ju är en extremt tacksam buskväxt som växer supersnabbt och blommar vackert, typiskt kommun-blomma. Det ska jag också ha fler av!

Mamma och moster var på Quality hotell och käkade hotellfrukost som mamma fått av mig från en Let´s deal i veckan. Efter frukosten kom de och hälsade på mig på jobb och drack finkaffe från Baristan på bottenplan i mitt fina besöksmöblemang på mitt kontor *stolt som en tupp*

Efter jobb cyklade jag till Hälsokällan och gjorde ögonfransförlängning. Förra gången var C sjukskriven och jag fick gå till en annan salong. Trodde hon var duktig tills jag insåg hur många fransar jag tappade varje dag. Dålig limning tydligen. Idag fick C ta bort samtliga på ena ögat och kunde bara behålla ca 10 på andra ögat. Så i princip fick hon göra nya set på mig men jag fick det för bara 40 kr mer än en påfyllning! Hon blev så glad för att jag kom tillbaka och det tog bara en halvtimme längre än en påfyllning. C var ganska irriterad på den andra tjejens teknik så jag skämdes lite men det var ju inte mitt fel att jag fick gå till en annan så jag släppte det.
Nu är jag fin igen i alla fall!

Jag hade ordnat så min danska granne hämtade Baltis på dagis så att jag kunde ta fransförlängningen efter jobb. Superskönt! Dessutom kunde jag göra lite ärenden efteråt också! Var inne i videobutiken vid Värnhemstorget och köpte lösgodis *slurp*

Hann inom systemet och köpte några flaskor goda veteölet Hoegaarden!

Och några indiska öl, Cobra har varit borta ur sortimentet länge på Systemet. De kan ju ha kommit tillbaka för ett bra tag sedan för på Systemet är jag max någon gång per år.

Handlade på Hemköp och tog med en China box på bussen som jag tog kl 19. Min granne hade Baltis inne hos sig och han var jättekompis med deras hanne. Glad blev jag! Grannen och dagismatte hade kommit överens om att grannen kunde hämta honom varje fredag om jag behövde vara kvar i stan vilket känns helt fantastiskt! Då kan jag ha veckans bästa kväll för att stanna kvar och umgås med mina fina Malmöväninnor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar