24 januari 2011

Veckans mätning























Istället för att väga mig hela tiden och enbart utgå från detta värde som inte säger så mycket egentligen har jag börjat mäta mig varje måndag morgon. Väger mig också måndag morgon men mätningen säger ju desto mer.
Här kommer de två veckornas värden hittills och jag kommer att publicera ökning/minskning i cm av veckans mätning varje måndag. Inte enorma skillnader men det ska det ju inte vara heller. Träningsschemat ser ni i marginalen till höger och kostintag är max 1460 kcal då jag för matdagbok hos http://www.viktklubb.se/ och inte äter mer än 1460 + vad jag tjänar in på träning.

16/1    - 1 kg
1    0 cm
2    0 cm
3    -1 cm
4    0 cm
5    - 2 cm
6    - 1 cm
7    - 2 cm
8    - 1 cm
9    - 0.5 cm
10    - 0.5 cm

24/1     - 1.7 kg
1     0 cm
2     0 cm
3     0 cm
4     0 cm
5     -6 cm
6     0 cm
7     -1 cm
8     0 cm
9     -1 cm
10     -0.5 cm

3 kommentarer:

  1. Grymt jobbat! Jag kämpar också med några extrakilo sedan lillkillen låg i magen. Skapade mig laster under graviditet och amning som jag inte blivit av med. Har världens största godissug att stå emot hela tiden och det är så jobbigt.

    SvaraRadera
  2. Tack ska du ha! Jag har ju inget barn att skylla mina kilon på ; )

    Apropå sötsug så kan jag rekommendera kromtabletter antingen från apotek eller hälsokost om du inte testat det. Sötsug beror ofta på att processen för cellerna att ta upp socker från blodet är ur balans. Krom transporterar in socker i cellen och ofta känner man rejäl skillnad på någon dag, efter ett par veckor är balansen ok och ofta kan man faktiskt ha ett godisförråd hemma för suget är helt borta!

    SvaraRadera
  3. Gud vad du är duktig!!!! :)
    Blir aaaavis på att läsa om dina framsteg när jag själv inte känner att jag kommer någonvart! :)

    SvaraRadera