11 januari 2011

Korvhuset


Har inte sett butiken (2 st i Malmö) Korvhuset förut och upptäckte det via ett nyhetsmail om Köpenhamn där de skrev om vad som var spännande att äta i Malmö, haha! Två butiker, en på Västra Kanalgatan 1 (1,5 år gammal) och en på Gyllenpalmsgatan 2 (10 år gammal).

Köpte hem fyra korvar som jag stekte i ugnen! I butiken finns 101 olika sorters korvar där man vet vad som finns i och det är en mycket hög halt av kött minsann! Har nog aldrig smakat så god korv. Äter det så sällan annars för jag tycker det har en märklig konsistens, det förstår jag nu är helt beroende på kötthalten!

Mitt val av de 101 sorterna föll på andouille (rödpeppar, timjan, vitlök), kalkonknackare (mild vitlök), lammkorv och Per i parma (parmesan). Köpte en portion av deras egen potatissallad (god), en portion surkål (ok men inget jag kommer få cravings efter) och en burk av deras egen söt/starka senap (delad förstaplats med Tollarpssenap). Korvarna och tillbehören delade jag upp i två middagar och är nu lagom mätt och belåten.


Efterrätt blev frukt och några pepparkakor : )

Och Baltis mös i soffan efter vår timmeslånga powerwalk!

1 kommentar: