24 januari 2011

Skånetrafikens chaufför trakasserade mig!














Igår råkade jag ut för något mycket otrevligt. Tog buss 4 från Bunkeflo mot Limhamn och skulle byta buss på Hyllie kyrkoväg för vidare färd mot F&S Ön.

När vi närmade oss tittade jag upp mot skylten och där stod då: Stannar, Hyllie Kyrkoväg. Alltså reste jag mig upp och ställde mig vid dörren. Bussen svängde in till hållplatsen och stannade utan att öppna dörrarna. Efter någon sekund tittade jag bort mot chauffören och då hängde han över sin dörr och stirrade på mig. Han frågade om jag hade tryckt på stoppknappen. Jag svarade att det hade jag inte eftersom det stod "stannar" på skylten. Då sa han att det inte stod det framme hos honom. Jag svarade att det var ju något jag omöjligtvis kunde veta och måste ju anta att skylten som jag ser kommunicerar med skylten eller lampan som han har hos sig. Han fortsatte tjata om att jag alltid skulle trycka på knappen och jag fortsatte svara att det behöver jag inte om det står stannar på skylten. Under denna iq-befriade debatt bad jag honom flertalet gånger att lägga av med sitt tram och öppna dörren så att jag kunde gå av. Men han vägrade att släppa ut mig om jag inte tryckte på stoppknappen. Jag kände mig så fullkomligt omyndigförklarad och kränkt så naturligtvis vägrade jag trycka på knappen. Så höll vi på ganska länge, han skrek att jag minsann hade skällt ut honom om han inte stannat och jag svarade att jag antagligen bett honom att stanna eftersom det stod så på skylten men arg hade jag inte blivit och det kunde ju han omöjligt ha en susning om, min reaktion alltså.

Till slut blev stämningen så hetsk, jag var asförbannad över att vara frihetsberövad och han var arg för att jag vägrade trycka på stoppknappen. En tjej som satt lite längre bak bad vid detta laget chauffören att öppna så att de kunde köra vidare, uppenbart irriterad över att hon tvingades bli sen för hans idioti. Efter en stund öppnade han dörren men körde inte iväg utan stod kvar och stirrade ut mig genom ingångsfönstret.

Vi kan säga så här, trodde han att han kom undan med detta har han åt helsike fel. Verkligen inte rätt person att bråka med och visa respektlöshet emot. Jag ringde Skånetrafikens kundcenter och anmälde chaufförens trakasseri och ska inom en vecka bli kontaktad av den person som har personalansvar över honom. Får se då vad som händer, är jag inte nöjd gör jag en polisanmälan och går sedan ut i massmedia och hoppas att de är intresserade av att skriva om det. Det som gör mig riktigt förbannad är vad som kunde ha hänt om jag var enda passageraren på bussen, det är en mycket öde busshållplats nämligen och vem vet vilka spärrar denna sjuka man saknar.

Fortsättning följer...

3 kommentarer:

  1. You go girl! Hatar människor som utövar makt över andra. Ska bli spännande att höra fortsättningen. På tal om något annat: kan vaniljkkvarg verkligen vara gott trots det motbjudande namnet? kram!

    SvaraRadera
  2. Vaniljkvarg (Kesella vanilj) smakar som en lite surare variant av delikatessyoghurt för den har samma konsistens!

    Perfekt ersättning efter hård muskelträning då kroppen i brist på kolhydrater börjar plocka energi från musklerna och kvarg är långsamma proteiner. Det är en bra källa för muskeltillväxt. Långsamma protein är bra strax innan läggdags då det ökar förbränningen under natten och inte sällan vaknar man hungrig på morgonen. Man bygger muskler när man vilar och nattvilan är bästa tillfället att ge kroppen mat för just muskeltillväxt!

    Att blanda det med havtornen var däremot ingen bra idé. Har aldrig köpt frusna havtorn innan och något surare får man ju leta efter. Nästa gång blandar jag med frusna blåbär eller mango istället.

    SvaraRadera
  3. Har faktiskt varit med om nåt liknande på buss vid studentgatan. Jag reste mig och ställde mig vid dörren för att gå av och då det stod stannar på skylten i taket tryckte jag inte. När chauffören inte stannade vid hållplatsen ropade jag till för att be honom stanna. Han bara fortsatte köra och tittade bara på mig och sa att jag inte hade tryckt. Sa då precis som du att jag inte hade tryckt för att det redan stod stanna på skylten och att jag då tog för givet att han skulle stanna och jag inte behövde trycka. Han sa oxå att det inte stod framme hos honom och bara fortsatte köra. Jag fick gå av vid nästa station, konserthuset, istället då han vägrade stanna. Nu fick jag ju vara glad över att det är så kort mellan de hållplatserna, men det är ju själva principen som är grejen!!!! J*vla idioter det finns... :P
    Gillar att du tar det vidare så att de inte kommer undan så lätt!

    SvaraRadera