15 januari 2011

Lördagstrip














Baltis och jag var ute en timme vid lunch och handlade lite i affären. Sen tänkte jag åka till gymmet efter att jag ätit en bit. Men Baltis har inte sett sin matte så mycket denna veckan pga träning efter jobbet. Så det dåliga samvetet med kvalitetstid med min älskade hund satte in och det blev träning och utflykt i ett!
Vi tog bussen till Hyllie och sedan Citytunnel till centralen. Där gick vi till Hovrätten och sprang sedan till Västanväg via Stadsbiblioteket, genom Slottsparken och längs med Ribban. Sen gick vi från Västanväg till bussen mot Bunkeflo som vi åker mot nu!

Det känns lite blandat sorgligt och roligt. Jag är glad över att känna att jag har betydligt mer att ge när vi joggat 5 km med tanke på hur många år jag rökt och hur otränad jag varit hela mitt liv. Förutom åren när jag var med i Hemvärnet. Men blir väldigt ledsen över att Baltis inte orkar så mycket mer än det för att han börjar bli gammal. Han saktar in och tittar lite bedjande. Tror det är för att det gör lite ont för han är inte mer flåsig än vad jag är. Jag har sagt till honom att han aldrig någonsin får dö och det räknar jag med att han respekterar.

Svårt att veta när tågen mot centralen skulle gå...


Baltis tittade ner mot spåren. Vi bestämde oss för att ta rulltrappan och han tyckte att det var riktigt riktigt läskigt!
Tåget var alldeles tomt! Tydligen ser Baltis farlig ut för en man som skulle gå förbi frågade om han skulle släppa förbi honom. Jag förstod först inte helt vad han menade!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar