11 januari 2011

Här kan du se om Hovrätten tycker att du är en hora!

Vad jag än tycker om Hedman så har jag svårt att se hur han kan dömas till sexköp när det inte är fastställt att han betalde för sexnatten med rumänskorna. Skulle champagne vara betalning vill jag inte ens tänka på hur stor del av sveriges befolkning som är prostituerade! I de flesta relationer inträffar det ju att en part ger den andre något för en motprestation i sängkammaren såsom fjäsk via hushållssysslor, komplimanger eller shopping. Mer regel än undantag. Och de rumänska kvinnorna var tydligen prostituerade för att; 1) de hade brytning, 2) var kraftigt sminkade och 3) klädde sig billigt. Den bilden kan jag berätta att en stor del av Malmös unga tjejer också passar in på oavsett om de är ursvenskar eller nysvenskar men de är inte prostituerade för det. De bara nyttjar sin frihet i ett fritt samhälle.

Det tycker jag att debattören Hanna Fridén i dagens Metro fick fram bra då hon skrev "vi får inte skyla oss för mycket, då är vi förtryckta, men tar vi av oss för mycket är vi horor. Hur får man egentligen klä sig som kvinna i Sverige?".

Briljant.

1 kommentar: