17 januari 2011

Din lilla räk-snärta

Bästa bokningssystemet ever: en nattramlande mamma!
F&S pass till veckan därpå släpps ju vid midnatt dagen det varit. Och vill man garanterat ha en plats så är det ju lite gambling med att vänta till morgonen.
En hel vecka har jag typ 10 ggr om dagen gått in och kollat om en plats blivit ledig på min favorit skivstång/kondition som går måndagar. Inget ledigt förrän idag vid elva, en plats! Den norpade jag bums. Men har nu skickat boknings-sms till mamma så hon kan fixa plats efter midnatt till nästa vecka!
Fick onda aningar när jag såg att det var en stand-in som ledare och att det var samma grymma kvinna som hade passet cirkelgym igår. Kände på mig att jag skulle få svettas kupiöst och vilja gå och dö ett antal gånger. Helt rätt. Samtidigt som jag hatar henne älskar jag henne för hon är så inspirerande och har varierande och överraskande rörelser. Hemska men härliga. Och en sak finns som triggar mig. Små jävla flicksnärtor tunna som räkor som lyfter mer skrot än jag klarar. DET är provocerande! Jag förstår att de kan studsa både högre och längre tid än jag men det irriterar mig ändå. Bra motivation. Plus Victoria's Secret fashion show. Det är också ganska bra motivation ;-)



















Nu är Baltis och jag på vår powerwalk och jag vill hem och äta för jag är störthungrig! Köpte en Gainomax hallon efter passet ikväll och den var lika god som de andra! Nu har jag bara chokladen kvar att testa.

Apropå mat så fick jag ett erbjudande om en veckas gratis användning av Aftonbladets viktklubb. Har testat den förut och älskar den! Lätt att använda, skriver in mängd mat och vips ligger den i matdagboken. Likaså motion, välj sort och tid och klick. Kan även lägga in egna livsmedel och göra egna recept. Och få diagram över framsteg och kurvor hit och dit. Love it. Ska ta en prenumeration när veckan är slut.

Ja det var ett långt inlägg om vad jag är besatt av just nu. Träning och mat! Stå ut kära läsare, snart kommer det mer men just nu när det är så mörkt finns inte mycket roligt att hitta på annat än träning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar