24 januari 2011

F&S High Intense Training

Passet jag testade igår på F&S Ön var ett testpass för höstens nyhet H.I.T. För er som testat cirkelfys var konceptet liknande. På cirkelfys har du 10 stationer där du gör en övning i 45 sekunder. Totalt tre varv i salen.
På ett pass H.I.T. har du fyra stationer med vardera tre övningar, t.ex. 7 sidohopp över stepbräda/10 grodhopp/12 kamelen (bryggan där du går upp på händer och ner igen). Denna loop kör du "all-in" om och om igen i fyra minuter innan det är dags att gå till nästa station där du loopar tre nya övningar med en minut för att ta dig till nästa station. Totalt ett varv i salen men det kan ju komma att bli två kanske när passet startar till hösten. Ett varv var tillräckligt tufft för mig och det blir ju vad man gör det till!

Helt klart ett pass jag gärna går om jag har möjlighet till hösten!

Efter passet unnade jag mig en kvart i solariet och brun som jag blir på ett kick gillar jag min färg nu. Det vinterbleka är borta och vita plagg är fina igen. Kanske en-två ggr till kommande vecka så är jag nöjd tills sommaren kommer.

1 kommentar:

  1. Ååååhh! Låter som ett pass som jag kan gilla oxå! Hoppas det kommer på någon passande plats och tid! :)

    SvaraRadera