23 januari 2011

Söndagsutflykt

Vid lunchtid hade Baltis och jag vaknat och ätit frulle och det var dags att besluta om var söndagspromenaden skulle ske. Valet föll på Klagshamn vilket jag tänkt på sedan flytten från stan i november. En kvart med bussen och så var vi framme!


Det var nästan svårt att skilja på hav och himmel idag! Runt 10-12 grader gjorde vädret behagligt att promenera i!


Fiskehamnen! Såg enlite hodda som sålde fisk varje dag 12-15, bra att veta! Ska nog bege mig dit en helg och fråga om jag mot en peng kan få lära mig att filea fisk.


Stranden var frystorkad och perfekt att gå på! Öresundsbron såg jättelång ut från denna sida. Från Bunkeflo ser man ju bara en liten del av den.


Efter 1,5 timmes rask promenad tyckte Baltis det var skönt att vila lite i väntan på bussen tillbaka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar