30 september 2009

Vi gick i konkurs...

I företagsspelet idag spelade vi år 8-11 (av 13) och gick konkurs två gånger. Vi var högst oense om strategin när vi insåg att vi var på väg ner i en konjunktursvacka och kunde inte enas. Majoriteten vinner så vi körde på och konkade två år i rad (10+11).
Jag kände att jag ville lämna skeppet när jag insåg att det skulle sjunka och inte fick min röst hörd. Så jag gick över på att skriva på slutrapporten vi ska lämna in över spelet i sin helhet och de läxor vi lärt oss. Men vi skrattar mycket trots envishet och oenighet och gruppen är jag verkligen nöjd med! Har lärt mig massor.

Vi trodde ju att vi skulle bli klara idag så vi kunde vara hemma imorgon men det sket sig så det blir någon timme imorgon också.
Då kan jag passa på att promenera till Ica nära skolan för ingen butik i stan hade min serie hårfärg och det hade varit trevligt att vara snygg i håret till helgen. Allt negativt för med sig något positivt.

Nu ska det eldas i kaminen så det står härliga till. varma bullar ska ätas och naglarna ska målas. Vill inte duscha förrän temperaturen ökat i huset så det är lite som ska fixas innan läggdags. Har en del som ska plockas undan och läggas fram för packning också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar