20 september 2009

Mattips

Satt nästan och somnade till i soffan innan men tog mig i kragen och bytte om och har varit superpigg efter löpturen, kom hem vid 18. Turen ikväll gick över förväntan, sprang hela vägen utan större problem förutom en kort stund när Baltis gjorde vad han behövde. Tur var att jag stack ut och brände lite kalorier för jag har smaskat på en riktigt god middag.


Denna potatisgratängen köpte jag med mig hem idag. Har varit nyfiken på den ett bra tag, finns i denna lilla för 2 pers och en dubbelt så stor frp.
Sanslöst god... lite mer vitlök så hade den matchat gratängen man får på restaurangerna i kvarteret Malmborgen i Malmö (http://www.malmborgen.nu/).


Stekte kycklingfilé till det och testade även tre nya kalla såser som alla var underbara! Saffransaiolin smakade först vitlök sedan PANG komsaffranssmaken efteråt! Äpple & currysåsen var frisk och god och Hickory grill lagom rökad i smaken. Jag är en riktig sucker för nya matvaror, måste måste testa.

Magen är mätt och jag tittar nu på lite avsnitt av 'Royal pains'. Föreläsning 9-12 imorgon så det blir läggdags vid 23.

2 kommentarer:

  1. Potatisgratängen är underbar! Har helt slutat göra egen sen jag ramlade över den!

    SvaraRadera
  2. Kan bara hålla med, den gratängen är fantastisk!

    SvaraRadera