27 september 2009

Fashion-movie


Spegeln på Stortorget visas independentfilmer och det var här jag såg 'the Spetember Issue' idag. Den var verkligen bra och en film jag kan rekommendera för er som inte sett den men som vill veta hur arbetet bakom modemagasinen kan se ut.
d
Jag var inte ensam i salongen, den var halvfull med ca 30 pers. Två män. En satt bredvid mig och jag fick diskret "råka" putta till honom med foten vid ett tillfälle för han sov...
Anna Wintour har ju ryktet att vara iskall men varför ska hon vara annat, hon är en av världens mest inflytelserika vad gäller mode och kan kräva att bara de bästa arbetar för henne. I filmen såg man det som också visades i 'Djävulen bär Prada', modeskaparna har en privat visning för henne innan modevisningarna för att få hennes åsikt i vilka plagg som ska visas upp och vilka som ska bort från visningen. Fascinerande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar