22 september 2009

Motvind och medvind

Det företag M och jag lagt förhoppningarna på att få vara hos med vårt projektarbete tackade nej idag. Så jäkla trist för tidsramen är jädrans tight och det håller majoriteten av klassen med om. Men M hade ett förslag på annat företag som jag nappade på direkt så hon skulle ringa dit nu och fråga. Detta projektet ska M stå för med kontakt med företag, vi har jobbat tillsammans på de två tidigare projekten och då har jag haft kontakt med företagen. Jag håller krampaktigt tummarna för ett ja på detta förslaget!!!

Ringde "min" gammelmorfar nyss och frågade om jag kunde komma på besök på lördag. Det är egentligen min förra mans morfar men känns som den morfar jag aldrig haft. Han är över 90, positiv och ganska frisk och alltid glad. Otroligt generös mot sin familj med kalas varje år med mat och serveringspersonal och jag tycker att de flesta tar honom för givet. Han bor en timme söder om Köpenhamn och jag ska då åka från mamma i Malmö 06:30... gah! Så på fredag åker jag mot Malmö och sover hos mamma både fredag och lördag.
Jag har försökt messa och maila min svärmor (hans dotter) för att se om hon också kan komma men har inte fått svar så oldefar (gammelmorfar) Carl-Willy skulle försöka få tag på henne. Han hör inte så bra så det är tur att jag talar danska och jag får halvskrika i luren för att han ska höra ; )

Nu tentaplugg innan det är dags att cykla till jympan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar