30 september 2009

Old times


När jag var redo att flytta hemifrån var jag med i Sydsvenskan. Datum följde inte med den urrivna sidan så jag vet inte exakt när det var. Tror det var 1999, jag var i alla fall 21 år.

Jag fick problem med ett andrahandskontrakt där hon som hade kontraktet plötsligt flyttade tillbaka inflyttningen 2 v vilket betydde att hon skulle ha mer pengar. Det var pengar jag inte hade och när jag kontaktade fastighetsägaren stod de på min sida och vräkte henne och gav kontraketet till mig istället.

Men det betydde att jag då skulle betala en månadshyra extra istället för en halv. Bad socialen att få LÅNA pengar men fick nej och min och mammas relation var inte fullt så harmonisk som den är idag ; ) vi bråkade mycket (hon bråkade) för att jag aldrig lyfte ett finger och aldrig hjälpte till med något, någonsin. Så jag tyckte då att HON var jobbig haha!

Det löste sig till slut men några pengar fick jag aldrig låna trots att jag hade många vänner som höll till på Möllan i Malmö och som gick på socialbidrag år ut och år in.
Bilden är tagen i mitt rum tillsammans med mina undulater Mahatma och Indira Gandhi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar