28 september 2009

Nytt Halloweenpynt

I lördags var jag ju på varuhuset Bilka i Danmark och passade på att köpa på mig av Halloweenpynt!
Jag startade traditionen med Halloweenfest för fem år sedan då min förra man just fått sin cancerdiagnos och vi i familjen behövde något att pigga upp oss med och fly vardagen. Vi köpte det lilla pynt som fanns att tillgå då och utklädning och jag lagade svart spaghetti med köttfärssås och gul ketchup!
För varje år köps det mer och mer pynt och nu är huset snart fullproppat när det går av stapeln. Flickorna och jag bestämde året efter första firandet att fortsätta fira trots att deras pappa hade gått bort så nu blir det sjätte året för vår tradition!

Jag älskar pynt och högtider och än om vi inte alltid kan pricka in rätt helg att träffas så firar vi oavsett om det är mitten av oktober eller slutet av november ; )

Har sett lite pynt i skyltfönstret på Partystore i Malmö som jag vill ha.

Årets nyinköp hittills;


Orange metallic hängande pumpa.
d

Kakformar med skräckmotiv som t.ex. kista, spöke och fladdermus!
d

Orangea värmeljus med genomskinlig hållare.
d

Keramikpumpor med ljusmassa i.
d

Pumpamössa ca 30 cm hög (gissar att den blir min i år).
d

Keramikpumpor som värmeljushållare ca 10 cm höga. Jag har hållare till luktor utomhus som man sticker ned i jorden. Ska ta bort lyktan som hänger i dem och ersätta med dessa som också har upphängningsanordningar.
Det fanns likadana pumpor men ca 40 cm höga som dekoration och jag blev alldeles sjuk när jag insåg att jag inte kunde bära med dem hem utan att riskera kras.
d

Orangea blockljus
d

Dekorationspumpor i keramik.
d

Svart glaslykta med ljusmassa. Dessa finns ju vanligtvis i rött.
d

Stooora svarta söta insekter!

3 kommentarer:

  1. Så häftiga grejer!! Man blir ju rent sjuk!!!:D

    SvaraRadera
  2. vart har du köp allt dessa saker ?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det som visades på bilderna var från varuhuset Bilka i Danmark men jag kan rekommendera Partystore i Malmö, vet ej om de har webbutik.

      Radera