24 september 2009

I påsen från Ikea

I påsen från Ikea fanns detta;


Skärbräda 'Domsjö'

Blev så glad när jag såg denna, jag förstår inte varför Ikea har tagit bort den fiffiga attiraljen utdragbar skärbräda ovanför kökslådorna. Saknar det enormt och såg detta som ett ok alternativ. I köket jag rev ut för ett par år sedan fanns det en utdragbar men det var en gammal Ikea-stomme och passade inte de nya luckorna så det fick bytas stomme också. Skärbrädan var ju perfekt för på Bauhaus kan man köpa skärbräda i metervara i olika djup på virkesavdelningen och få exakt mått avsågad. Denna ska användas till bröd, frukt och grönsaker.


En tjock skärbräda i svart plast att använda till kött.


Fler galgar... vet inte om jag får upp alla. De finns i mörkbrunt och dem har jag i hallen och nu har det kommit i vita. Vita galgar hade passat såå bra i sovrummet men jag räknade till 192 st i denna färgen och det kan jag ju inte byta ut till vita för 45 kr/8-p.


Nytt smart durkslag att hänga över vasken (kan också stå för det finns ben på den). Det är ju omöjligt att både hålla en större gryta och durkslag samtidigt så här har någon tänkt till ordentligt!


Ny plastmatta att skära i lämplig storlek och ha i kökslådorna så prylarna inte kasar runt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar