16 september 2009

Trädgårdsdag

Jag har klippt gräset idag, passade på när det var soligt och torrt. Börjar det regna så vet man ju aldrig när man kan klippa nästa gång...
f

Beslutade mig för att göra klart ett projekt istället för att börja på ett nytt, roligare. Tog stolparna stängslet jag fick från Linderöds Trä och körde ner dem till pallkragarna. De ska grävas ner runt om staketet och vara rabattkanter. Herregud vilket urtrist projekt upptäckte jag. Nästan tråkigare än att fixa stängslet jag gjorde förra veckan. Betydligt tuffare fysiskt i alla fall. De väger ganska mycket och ska grävas ner i höjd med gräset. Kom så långt att tre av sex är klara på framsidan.
f
Nu är det dags att laga mat och ut och jogga en tur med Baltis. Vilken ordning vet jag inte ännu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar