18 september 2009

ROT-avdrag och powerlunch

Det kommer ju bli aktuellt för mig med det här ROT-avdraget när jag sätter in luftvärmepump och jag ringde nyss för att ta reda på om jag är behörig att få det. Mycket handlar ju om inkomst och som student räknas ju inte pengarna från CSN in och det är ju inte många andra kronor som trillar in från jobb. Men efter att ha väntat i kö med 132 personer fick jag hjälp av en mycket snäll handläggare som räknade lite fram och tillbaka och gav sedan grönt ljus!

Skönt att kunna dra av 2500 kr på totalsumman!!!
f

Fixade ihop lunch under väntetiden i telefon och är superhungrig nu.
f
Ägg-mackor, äpple, yoghurt med müsli och ett glas mjölk. Hälsosamt så kroppen får en chock ; )

Löprundan gick finfint. Tog en paus från löpningen i mitten av rundan idag med powerwalk på ca 3 minuter och det var jätteskönt. Fint väder och en glad hund gjorde susen.
f
Mötte dessvärre 'idioten' på gatan som valt att infinna sig i sitt fritidshus några dagar. Det var han som polisanmälde mig för att min golden retriever var lös på framsidan av mitt hus och gick fram för att sniffa på honom och hans hund. Sedan dess måste Baltis vara kopplad i löplinan när han är ute. En sliskigare gubbe får man leta efter. Ibland stannar han utanför mitt hus och bara står och glor in.
f
Nu dusch sedan jobb!
Ha en trevlig fredagskväll!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar