29 september 2009

Företagsspel

Denna veckan spelar vi ett företagsspel som går ut på att driva ett företag i 10 år via ett smart program på datorn, Simbiz. Vi ska ta beslut om affärsplan, budget och prissättning och blir virtuellt bedömda av våra anställda och får betyg som företagsledning. Vi startade igår och nu är det spel tis till tors 9-16. På fredag ska vi redovisa inför en koncernchef men min grupp får klara sig utan mig för jag är i STOCKHOLM ju! Det går nog bra. För varje år vi spelar ska vi presentera budget för vår lärare innan vi går vidare. Han sa igår att vissa kommer han godkänna trots att han kan se att det går åt pipsvängen så man vet ju inte vem som går i konkurs! Vi är ju nybörjare och siffrorna talar inte till oss så tydligt som de gör till honom. Det ska i alla fall bli en rolig dag!

Igår la jag mig i alla fall en halvtimme tidigare så jag är inte fullt så trött idag. Stoppade in ett par extra vedträ i kaminen och somnade som en stock till ljudet av en sprakande kamin och halv storm utanför.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar