22 september 2009

Regnig tisdag

Jag gick upp halv 10 och M ringde vid 10 för att planera lite för vårt kommande projekt i skolan.

Vid 11 hoppade jag i träningskläderna och gav mig ut på en mycket lyckad runda. Värmde upp i köket och började sedan jogga direkt från ytterdörren och stannade inte en enda gång förrän jag var tillbaka vid dörren igen! YES YES YES!!! Gud så bra det gick idag, jag sprang lite långsammare än vanligt för att verkligen springa hela vägen så imorgon ska jag testa att öka farten för nu vet jag ju att kondisen är tillbaka igen.
Hittade en ny stretch-övning på nätet som jag testade idag för höfter och löparknä. Får ont i höfterna efter varje pass men läste att det kan vara överansträngning och brist på stretching av rätt muskel.

Nu blir det lunch som är en mix av alla möjliga rester och sedan tentaplugg. Ikväll ska jag cykla upp till byn för ett pass gympa i sporthallen som några glada amatörer håller i. Övningarna är samma som på Friskis så det är effektivt men sparar mig tid från att ta mig till Hörby. Jag har årskort i Hörby men det är värt 30 kr/tillfälle i byn för att spara in 2h i restid. Speciellt nu under tentaveckan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar