18 september 2009

Jobbfredag

Då är jobbet avklarat för idag. Hunden blir glad för gratiskorven han får när jag kommer hem.

Hektiskt har det varit idag både för att det är fredag och för att jag inte jobbat på ett par veckor nu. Jag ska skriva ner ett par grejer som inte funkar på arbetsplatsen och verkligen hitta någon som får lov att genomföra en förändring, det är små men viktiga saker. Jag trivs med arbetsuppgifterna och med de flesta kollegerna men krockade ordentligt med en kollega idag pga hans riktigt taskiga attityd mot mig. Och vissa arbetsmoment är onödigt invecklade och förvirrande.

Nu sitter jag i alla fall på bussen hem och inser att jag glömt min pannlampa och det är väldigt mörkt utanför. Samma visa varje år, man tror inte det blir mörkt så tidigt så man glömmer lyse och vantar och annat höst-strunt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar