19 december 2010

Söndagsmotion

Det var bara att ta tag i dagens motionstur. Igår blev löpturen sorgligt kort, 20 min, saknade både motivation och snöfri himmel. Men idag snöade inga småspik så nu är vi tillbaka efter 2 h jogging/snöpulsande. 20 cm snö är inte lätt att springa i så ibland fick vi ju faktiskt gå... men inte mindre svettigt för det!

Vacker utsikt från Lernacken (brofästet). På väg upp på kullen fick vi sällskap av två kvinnor och tre hundar. Efter någon sekunds gruff fick Baltis en kompis i passande storlek som hette Nisse! Oh så glad han såg ut! Emellanåt var det lite stök men det är första kompisen han haft på ett halvår i stan så mitt mattehjärta smälte av lycka! Tyvärr vek de av efter 20 minuter men förhoppningsvis möts de igen! Äntligen har jag också hittat ett ställe där Baltis kan vara lös utan risk för trafiken från alla vägar som ligger överallt.

Fasiken vad kallt att vara fågel, brrr...

Denna båten låg minsann inte där när jag var här sist... alldeles nerisad. Glad att det inte var båten jag var på för två söndagar sen...

Det är en bra slinga att springa på runt brofästet, speciellt sidan mot Bunkeflo är fin!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar