31 december 2010

Nyårskvällen

Baltis fick fetvadd i öronen redan vid 17 och det var bra för några smällar hörde han inte tillräckligt bra för att bli rädd. Inte mycket raketer här i skogen så det är skönt.
Tog en dusch och då smällde det strax utanför och Baltis blev så rädd att han försökte komma in till mig bakom duschdraperiet!

Nyårsmiddagen bestod av fondue med min fina julklapp jag fick av mamma! Köpte marinerad fläskytterfilé och det var riktigt gott! Till det ugnsbakad cheriepotatis med charlottenlök, timjan, rosmarin och rökt salt. Och såserna från Elysée var goda! Jag använde köttbuljong och testade även att fondua shitakesvamp, mmm...! Kvällen till ära använde jag min bröllopsservis, Romanov, från Fyrklövern. Jättevackert!

En stund efter maten ringde Lina och frågade om Baltis kompis Kajsa var hos oss. Hon hade blivit rädd för en nyårssmäll och rymt. Så Baltis och jag gick ut för att leta efter henne. Jag var nervös över hur Baltis skulle må över att vara ute om någon smällde men kände att utan honom var chansen att hitta henne betydligt mindre. Fantastiskt nog så kände han att vi var på uppdrag, inte en enda gång reagerade han med panik när han hörde smällare! Han tittade på mig och gnydde någon gång men gick annars med bestämda steg. Och visst hittade vi henne! Allt slutade väl och vi gick hem, tände alla stearinljus igen och fortsatte mysa!

Update: Joakim kom förbi vid tolvslaget för att ge en nyårskram och sen satt vi i soffan och snackade någon timme, det var evigheter sedan vi sågs så det var jättemysigt! Kom i säng först vid 04-tiden och vaknade nyss (10) så jag är rätt slut. Men det vankas promenad med Lina och jag vågar inte somna om för då missar jag säkert hennes mess!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar