25 december 2010

Midnattsmässa

23:30 var det midnattsmässa i Linderöds kyrka. Brukar vara mycket stämningsfullt men vilken besvikelse det var i år :-( och det berodde på att prästen inte var samma präst som vanligt. Har inte hört något om att vår härliga präst slutat så jag blev riktigt förvånad! Den förra prästen talade ofta om bemötande, medmänsklighet och de kristna värderingarna. Det kändes ikväll mest som att jag blev påprackad den kristna tron och det kändes hemskt olustigt måste jag säga. Måste få veta var prästen tagit vägen för jag sätter inte min fot i kyrkan frivilligt igen om han som jobbade ikväll är ny ordinarie!

2 kommentarer:

  1. Hej Jenny! Det var länge sen man såg dig i byn, hoppas allt är bra med dig!
    T har tyvärr flyttat och kommer inte tillbaka, det ska tydligen börja en kvinnlig präst men jag vet inte när. Vi kan ju hopps på att hon är bra!!
    Ha en god fortsättning!

    Sara

    SvaraRadera
  2. Hej Sara!

    Ja, jag har inte varit så mycket i byn sedan i somras... men snart flyttar jag tillbaka så då ses vi säkert!

    Synd på prästen, jag kände mig välkommen i kyrkan trots min brist på kristen tro. På midnattsgudstjänsten kändes det som att jag blev tvångsmatad Gud och det kröp i kroppen. Ska bli spännande att träffa den nya, hoppas hon är mer som T!

    God fortsättning på er!

    SvaraRadera