11 december 2010

Julmys hela dan

Halv tio mötte jag upp mina vän Anna vid centralen! Jag har längtat mycket efter henne och sett fram emot vår julmarknadsdag : )

Den började på café S:t Gertrud på franskt vis med en èclair, varm dryck och massor av girls talk...

Jag fick en fin julklapp! Klinta har fått in nya skönhetsprodukter från England och hon hade norpat med sig en till little meee : ))) underbar tvål med torkad ros mitt i!

Efter fikat strosade vi runt på Bondens ekologiska julmarknad på Drottningtorget. Var sugen på att köpa en massa god mat men lät bli.

Efter Drottningtorget tog vi en tur nere i blomsteraffären Oasens källare. Känns lika stort som en handelsträdgård men består av smålabyrinter och en damm med koikarparminst lika gamla som undertecknad!

Julmarknaden på S:t Gertrud var näst på tur!

En liten orkester spelade musiken från Kalle på Julafton.

Citytunneln hade tyvärr stängt även idag så det blev ingen tur för Anna : ( så vi gick till fair trade julmarknaden på Stortorget följt av de vanliga bodarna vid Södertull!

Mini donuts köptes in vid Södertull...mums. Vi var duktiga och delade på bara fyra : )

Men sen blev det en dansk gräddbulle från en chokladaffär på Kalendegatan också. Anna hade redan ätit upp sin nästan när jag fortfarande hade min i näven, haha! Hon tvingade mig att börja gnaga!

Konstigt nog var vi fortfarande hungriga så vi promenerade till Tusen & 2 på Bergsgatan och tog en burgare. Jag valde en Jack Daniels och den var vidunderlig! Alla deras typ 40 burgare kan får vegetariska vilket ju passade Anna som är vego!

Följde Anna tillbaka mot centralen vid 16 och i väntan på hennes tåg lyssnade vi på klassisk konsert inne på centralstationen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar