15 december 2010

"Det blir alltid som man tänkt sig"

För drygt en månad sedan höll den mentala coachen/f.d. elitidrottaren Olof Röhlander en föreläsning på huvudkontoret i temat "Det blir alltid som man tänkt sig".

Vid första tanken känns det ju ganska absurt att generalisera så. Jag skulle ju inte påstå att jag blev änka vid 26 som en följd av något jag tänkt mig. Däremot stämmer det nog in på ganska mycket om man funderar en stund. Med en positiv inställning, bra energi och envishet kommer man ganska långt. Det blir liksom i mångt och mycket vad man gör det till. Det är du som har nyckeln till makten till dina tankar och handlingar. Om du behåller nyckeln eller ger den till någon annan beslutar du själv.

Tyvärr missade jag denna föreläsning då jag var i Örebro och höll en workshop i företagskultur. Synd för folk var eld och lågor och talar fortfarande om den.

Min generösa personalchef hade däremot köpt ett ex av boken var till oss på HR och det ska bli intressant att läsa den. Själva föreläsningen finns att beskåda internt för den filmades men jag har bara hunnit se drygt en timme av två.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar