3 juni 2011

Vaxning vs. epilator

Förra tisdagen var jag på vaxning och har nu efter 1½ vecka tillräckliga resultat för att jämföra med att epilera som jag gjort nu i flera år.


Vaxning
Man kan koppla under timmen man vaxas.
Det gör ont så helt avkopplande är det ju inte.
Det kostar skjortan (jag vaxade hela ben, bikini och armhålor för 445 SEK).
På mig höll det en vecka innan stubben kom fram.


Epilering
Epilatorn kostar mellan 500 - 1500 SEK. Engångssumma för flera år framöver. Min här ovan har jag haft ca 4 år? Fungerar förträffligt.
Det gör ont.
Du kan epilera så fort stråna är ca 2-3 mm vilket innebär mer än en gång per månad.

Slutsats? Kommer nog inte att vaxa mig fler gånger. Två, tre besök såär epilatorn betald och sen är det kostnadsfritt tills den går sönder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar