6 juni 2011

Utomhussöndag

Dagen började vid halv elva med cykeltur till kyrkbacken där Byagillet ordnat nationaldagsfirande med cykeltur, tipsrunda och korvgrillning.

Jag tog blåa rundan som var den långa på 12 km. Den gick på andra sidan E22 dit jag typ aldrig åker.

Otroligt vackert där också!

Sista biten gick längs med banvallen som för ca 50 år sedan var järnväg. Raksträcka är inte så kul men vägen var fin.

Tipsrunda!

Innan jag stacksatte jag igång luftpumpen på ac till Baltis på 20 grader. Det kändes som att gå in i ett kylskåp när jag kom hem! Men ett par mil i gassande sol hade ju också gjort en riktigt varm.

Sen tog jag StorBettan och körde till en granne vars rabatt skulle grävas upp pga utbyggnad av huset.

Det blev ett släp bara med lavendel : ) och ett med en gigantisk rugge irisar, fransk dragon och isop. Fullkomlig lycka!

Kvällen har bestått av besök och sedan stora skogsrundan med Emma och en mygginvasion.

2 kommentarer:

  1. Men då cyklade du förbi oss igår?? :) Trevligt :) Hoppas du vann nåt på tipsrundan :)

    Kramar

    SvaraRadera
  2. Ja det gjorde jag! På Fejan hade jag läst att du inte var hemma och Niklas såg jag inte till. Tänkte att jag kunde ta med mig lite taklök hem men vågade inte när ingen var hemma : S
    Vann ingenting på tipsrundan, har jag otur i både spel och kärlek. Shopping däremot har jag alltid tur i.
    Det var en sådan trevlig runda att jag gärna cyklar till dig en annan vacker dag! Söndag kanske?

    SvaraRadera