22 juni 2011

Sommarknytis

Igår orkade jag inte släpa på datorn hem tillsammans med allt annat jag också hade så jag lämnade kvar den på citykontoret. Började därför dagen där och cyklade sedan mot huvudkontoret vid elva för att tillsammans med två kollegor förbereda vår sommarknytis. Alla på våningsplanet var inbjudna och ca 15 nappade på idén!
Jag tog bilder när allt var uppdukat men av någon konstig anledning lade sig inte mer än de första två bilderna i kameraalbumet? Nu måste jag verkligen lämna in mobilen. Vi fick ihop många fler rätter än som visas nedan!

Matdelen: kokt potatis, gräddfil, gräslök (från min trädgård), ägg (från en väninnas höns), thaisill, vitlökssill, löksill, kallrökt lax med hemmagjord laxsås, potatissallad, grillad kyckling, vegetarisk paj, kavring, flingsaltsmör, osten 1889, skaldjurssnittar, mimosasallad (tror jag).

Dessertdelen: brie, melon, jordgubbar, tre olika kakor typ ballerina, cheesecake, studenttårta och jordgubbsblondie (den bakade jag igår, recept hittar du HÄR).

Fantastiskt god mat blev det och ett framgångsrikt initiativ till bättre sammanhållning!

1 kommentar:

  1. Kanske börjar närma sig tid för en ny telefon snart även för Jenny.... ;)

    SvaraRadera