5 juni 2011

Fullt upp ute

Först ut idag var gräsklipp med StorBettan! Eftersom LillBettan tvärvägrar kantklippa fick jag låna en grannes för att snygga till där StorBettan inte kommer åt.

Sen flyttade jag växthuset från framsidan till björkdungen där den får bo tills jag ordnat mursten och fått råd om hur jag bygger upp en mur på en slänt.

Jag gillar när småväxter (ej ogräs) växer lite vilt, här har en smörblomma flyttat in vid rosenportalen!

Ett projekt (ännu ett rättare sagt) som inte blivit klart är att göra en snygg rabatt runt jordgubbslandet. Det blev liksom trist och då gick jag min vana trogen vidare till ett nytt spännande projekt. Förra sommaren (de helger jag var hemma) använder till att avsluta ofärdiga projekt. Denna sommaren går i både avslutande och nya projekts tecken.

Hur kul är det att gräva bort gräs, dra bort rötter och vända jord?

Mennu är ena långsidan klar och kanter nedgrävda. Det som ser ut som en prick i mitten av kanten är en stenbumling som jag efter en stunds grävande insåg fick bo kvar. Kanterna är gamla staketstolpar i trä som tidigare inhägnat Linderöds Trä. Fick dem gratis : )

Nu är det bara kortsidan kvar. Och att flytta ut vinbärs- och hallonbuskarna från staketet en bit.

Denna bilden är till Lina för att påminna henne om den fina berberisbusken jag fick från hennes trädgård för två år sedan. Trivs utmärkt hos mig! Gillar röda växter som kontrast till det gröna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar