2 juni 2011

Ensam med Köpenhamn

Fie hoppade av bussenvid Huvedbanen men jag kände starkt att jag inte var redo att åka hem. Märker tydligt att jag tvingades flytta från den staden innan jag var redo och känner så starkt att jag vill tillbaka. Vet bara inte hur.

Hoppade av vid Sølvtorvet och hann snabbt inom Botanisk Have för att beundra det mer än hundra år gamla växthuset.

Promenerade längs med sjöarna i det vackra vädret. Gatumusikfestivalen Distortion var i full gång, härligt mycket folk ute!



Gick mot Fredriksberg igen! Så mysigt i kvarteren.

Vesterbro Torv hade en ParadIs och där kunde jag inte motstå årets första kulglass!

Det blev vit choklad och Oreo, smaskigt : )

Köpte med mig tre persiljeplantor och fyra amerikanska blåbärsbuskar från Fakta för sammanlagt 215 DKK vilken var ett riktigt fynd! Eftersom det var Kristi Himmelfärdsdag även i Dk var i princip alla butiker stängda. Både Fisketorvet och Illum dit jag ville gå och snabbhandla mat och orkidéer var stängda. Röd dag i Dk är verkligen röd dag. Mamma ville ha räksallad och Lina ost men inget av det fanns i lilla Fakta : (

Allt som allt en helt underbar dag. Kom hem först kl 23 och nu ska jag hoppa i säng och bara njuta av minnena från dagen. Hittade en tia på sätet på bussen hem och blev utbjuden av den stilige mannen idag så det finns absolut inget jag kan klaga över. Perfekt dag från början till slut!!!

3 kommentarer:

  1. Verkar som du hade en riktig toppendag i Köpenhamn!
    Skulle jättegärna åka dit tillsammans med dig nån dag! Få knata runt med dig som kan staden hade varit jättemysigt. Så kanske man kommer bort lite från Ströget och alla andra vanliga ställen som man bara går på när man väl åker över! :)
    KRAM

    SvaraRadera
  2. Det tycker jag är en toppenidé! Jag kan hojta till när Fie flyttat dit och jag får tvingat till mig ett lån av hennes lägenhet!

    SvaraRadera
  3. Det låter toppen! :)

    SvaraRadera