19 juni 2011

Blandat väder denna födelsedag

Det började med strålande sol när Emma och jag hade spatid men sen kom moln och det har varit blandat duggregn/uppehåll/ösregn resten av dagen.Men lite har jag fått gjort innan myggen invaderade...

Borrade upp mina tre amplar!

Ampelpetunian fick vara i uterummet.

Denna i lila hängde jag vid tvättstugan.

Och den vita med en grön växt och pelargon hängdes vid badrumsfönstret.

Igår fick jag en vattenspridare av J som testades idag, perfekt!

Baltis gömde sig i djungeln av växter på framsidan innan han som den tråkmåns han är ville in i sovrummet och sova vidare.

Skar även snygga kanter på framsidan vid plattorna. Gillar inte när det växer över.

Sen tömde jag min damm på vatten och tog upp den. Ska ha den på annat ställe där det ska vara ett staket runt, kanske vid växhuset när det sätts upp. Fyllde igen hålet med jord från en stor 80 x 80-grop som jag grävde ur till plommonträdet.

1 kommentar: