2 juni 2011

Med Fie i Köpenhamn

Det är en obeskrivlig känsla att komma upp från perrong 5/6 på Huvedbanegården. Det känns hemma samtidigt som det känns som semester, Köpenhamn har en fantastisk atmosfär. Mötte upp Fie 10:30 och vi gick till Rådhusplatsen och satte oss i solen. Hon fick sina födelsedagspresenter (fyller 20 år imorgon) och vi snackade om vad vi skulle hitta på under dagen.

Gick ner längs Strøget och vid Lagkagehuset var vi tvugna att stanna till...

För danskarna kan verkligen konsten att baka! Köpte med oss vars en tebolle med choklad och Fie tog en banan muffin och jag en annan kaka som mystiskt nog var försvunnen när jag skulle äta den på eftermiddagen. Stör mig fortfarande...

Vi fikade på italiensk varm macka på en nyöppnad restaurang.

Helt ok men lite torr.

Finaste Fie : )

Hoppade ner i Metron och åkte mot Fredriksberg!

För Fie ville visa lägenheten som hon planerar att köpa snart. Hoppas den blir hennes och jag förvarnade henne att jag ville låna den med jämna mellanrum ; )

Intill kvarteret låg Fredriksbergs Have och vi tog en kort tur där för jag har inte sett så mycket av Fredriksberg och aldrig varit därinne.

Köpenhamn har onekligen de vackraste parkerna jag sett!

Inifrån Parken kunde man titta in i det hyfsat nybyggda elefanthuset!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar