11 juni 2011

Finbesök från stan

Igår på eftermiddagen tog jag bussen till Hörby och fickmassage av Lina,speciell för oss som jobbar vid datorskärm! Efter det åkte jag till Lund och fikade med en klasskompis från PA och det var jättekul att ses igen! Vid 18 mötte jag upp min kollega Elisabeth vid centralen och styrde sedan kosan mot Linderöd : )


Jag fick jättefin kakburk i trä med glaslock i present! Och vinet var fantastiskt gott, så gott att jag bums skrev ner namnet så jag kan köpa det igen.

Fem pelargoner för 15 kr styck köpte jag i Lund. Två knallröda, två mörkt cerisa och en korallfärgad.

Fina Elisabeth : )

Lägg till bildtext

Vi lagade blomkålsgratäng med gruyére, färsbiffar med havregryn och fetaostkräm till det.

Tidigare på dagen hade jag lagat rabarberpannacotta! Den var jätteod, söt i pannacottan och syrlig i rabarberkompotten.

Hade köpt billiga lite tillplattade jordgubbar i Lund i en fruktaffär som vi var tvungna att äta upp igår. Jordgubbar blir ju fort dåliga. Hällde på amerikanska blåbär och hallon som de också sålde för 14 kr/pkt.

Elisabeth fyllde det engelska fågelhuset med gammal müsli, får se hur lång tid det tar innan fåglarna upptäcker maten!

Frukost efter joggrunda idag på ca 40 min. Elisabeth var i betydligt bättre jogg-skick än jag så jag får se det som en motivering att ge mig ut oftare!

Efter maten gick vi promenad ca 2 h medstopp i en sjö så Baltis fick bada. Han försökte gömma sig i vassen när vi började prata om att gå vidare...


Bästisar. I naturreservatet måste ju hundar vara kopplade så de fick dela på kopplet Kajsa lånar av Baltis när vi promenerar. Men de delade så fint att de fick gå själva.

Elisabeth körde mot stan igen vid halv fem och med sig hade hon min nu fd vardagsservis. Jag har tröttnat på den och hon blev förtjust i den gamla stilen i nyproduktion. Jag kommer nog sakna den några dagar men det är skönt att göra sig av med saker man inte är stormförtjust i längre.

Snart kommer Lina och Linda för tjejmiddag, mysigt att spendera dagar med nära fina vänner : )))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar