13 juni 2011

Välplanerat...

Köpte 2005 ett högskåp kyl/frys från Whirlpool och självfallet har garantitiden gått ut för 10 mdr sedan nu när jag tagit mig i kragen och ringt efter reservdelar... Som tur är inget som är nödvändigt men likväl surt.

Bytte glödlampa i veckan och då flög en plastbit av från lampkåpan. Inget som inte kan lagas med häftmassa. Finns ju vit sådannuförtiden dessutom : )

Har stört mig länge på att bara ha en ägghållare och därmed behöva ha två som då inte matchar. Kan leva med detta.

Alla isformar har börjat spricka i plasten och en av dem hälsade på ett värmeljus liteväl närgånget vid ett tillfälle och smälte.

Med tanke på att prislappen för dessa skitsaker i plast som kostar 20 kr att tillverka i Kina gick loss på över 800 kr blev mitt svar till reservdelsverkstaden :"du kan behålla ditt plastskit så leker jag hellre McGyver och fixar det själv" och responsen på det var ett asgarv så det var nog inte första gången han hört det...

1 kommentar: