5 juni 2011

Färdiga blomsterlådor!

Igår fyllde jag mina blomsterlådor med matjorden som levererats och planterade två av dem med penséer. Vattnade och det hände inte mycket. I morse låg det fortfarande vatten ovanpå jorden så jag insåg att min idé var usel och att jag behövde planteringsjord.

Ikväll var Emma, en annan granne och jag på afrodans i Hörby och efteråt åkte vi till Ica för att handla lite (tack!) och jag fick hem de sista fyra säckarna plantjord de hade. Blandade hälften plantjord men matjord vilket blev perfekt. Plantjorden är ju nästan bara mylla som förmultnar och inte innehåller särskilt mycket näring men ger "fluff" och matjorden håller vätan bra.

Så nu är sex av åtta blomsterlådor planterade och uppsatta! Fattas penséer till två och i två andra har jag planterat jordgubbsrevor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar