23 juni 2011

TRR och Kallbadhuset


Dagen började med möte med TRR i arbetet med min bolagsutvärdering. Mycket intressant!
Jag träffade ju en kollega till rådgivaren från idag i samband med mitt examensarbete som hade titeln "Uppsägningen - en kris för båda parter". Ville egentligen ha med de kvarvarande medarbetarna också och skriva om krisen för alla tre parter (medarbetare och chef) men det fick jag inte. Jag brinner ju för denna frågan, om svåra medarbetarsamtal, coachning och ledarskap. Fast jag brinner ju för många HR-ämnen men detta i synnerhet.

När jag kom tillbaka väntade förfrågan om lunch ute och den nappade jag på. Vi körde fel och jag föreslog att vi skulle luncha där vi hamnade för det hade nog en mening så det blev så. Lunch på Kallbadhuset!



Det var så fint väder när vi kom dit!


Men fem minuter efter att vi satt oss ner och en fått maten började små regndroppar falla och då vi gått in kom ett riktigt ösregn!

Maten är ok, priserna alltför dyra för vad man får och servicen hansa dålig. Men atmosfären är underbar! En av mina kollegor går dessutom på semester idag och är inte tillbaka förrän jag slutat så det blev en liten fin avslutning på de här veckorna som gått. Fick så många fina ord av henne så jag växte säkert en hel decimeter!

Nu är jag på väg hem på en buss med mycket grå skyar ovanför, hoppas det är uppehåll eller blå himmel när jag är framme. Men är det inte det så är det ju ändå bara vatten och det är ju egentligen en trevlig och angenäm vätska i måttlig mängd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar