29 juni 2012

En fredag på Klinta med mamma



Mamma bad mig ta med henne till Klinta Kryddor & Grönt nu när jag har bilen denna veckan. Och Klinta skulle jag kunna besöka varje vecka så jag var inte svårövertalad! Min vän Anna driver caféet och föräldrarna trädgårdsbiten. Sen har de prylar också och man vill ta med allt hem i shoppingkassar, både skönhet och heminredning.

Vi började med fikapaus! Laxmacka och kaffe för mamma och världens godaste morotskaka och läskeblask till mig.

The Mother of All Morotskaka.

Det är underbart inne i växthuset där en del är avsatt för fikagäster. Självfallet kan man även sitta utomhus men det regnade rätt ordentligt så vi lät bli. Dessutom smattrade det så mysigt mot växthustaket : )

I taket breder förresten två enorma kiwiträd ut sig!

Tusentals frukter börjar mogna!

Mamma fick snabbt en kompis som var nyfiken på laxmackan.

Du fattar ja...

Tack för den du.

Resten av växthuset med tomater, gurka, örter och massa andra grönsaker och chili. Ett litet växthus i växthuset bor det pelargoner i och sen finns det andra inne- och uteväxter också.

Fast det regnade var vi tvungna att ta en runda ute i trädgården!

Tänk om mina klematis hade växt så här fint hemma!

Varje gång jag är här är jag tvungen att kika på den enormt långa raden med rabarberplantor!!! Här har jag fått plocka blad till betonggjutning innan mina egna rotsystem blev kraftiga nog att producera stora stjälkar.

Så fint och mysig stämning i huset med skönhet och heminredning!






Ja det var Klinta för idag, Anna träffar jag om några dagar igen men har ingen aning om det blir mer Klinta för denna sommaren. Dit kan man tyvärr inte ta sig utan bil vad jag vet.

3 kommentarer:

  1. Hej! Använder du en vit brevlåda av trä när du klistrar på den? Eller kan det vara vilket material som helst?
    Tack på förhand!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!
      Jag köper vit metallbrevlåda och är noga med att sandpappra hela ytan. Metallen ska bli rispig för att decoupage-limmet ska fästa bra!

      Lycka till!

      Radera