27 juni 2012

Utflykt till Kivik


Igår drog Baltis och jag till Kivik! Det var mulet i Linderöd men strålande sol och sommarvärme vid kusten : )

Parkerade först nere vid hamnen.

Och besökte Buhres för första gången sedan det brann ner sist.

Köpte mig en Kiviksburgare och Lille Lurvis var så sugen men fick inte smaka. Men han har kort minne och var lika glad för det en stund senare.

Efter hamnen körde vi till Kiviks musteri men det fanns ingen parkeringsplats med tillräcklig skugga att jag vågade lämna Baltis i bilen så vi körde vidare till Stenshuvud! Eller ja, Hälleviks parkering ligger 100 m från musteriet ; )

Parkerade vid Hällevik och valde vägen via fyren för på andra hållet är det 300 meter trappa... bättre ner än upp.

Fyren!

Lite besviken blev han när han inte fick bada vid fyren. För mycket stenbumlingar och han hade säkert brytit benen om han försökt.

Stranden för oss själva liksom skpgen på merparten av hela vandringen. Satt på stranden över en timme och njöt av värmen och att titta på Baltis plaskande!

Att bada är verkligen hans stora lycka i livet!

Väldigt långgrunt just där vi var!

Gillar att dyka ju...

Freak...

Han tyckte det var roligt att jaga vattenskummet : )

Tänk att det finns något som kan växa mitt bland stenar utan jord : )

Min älsklings spår i sanden <3

Strike a Pose

Högst upp på Stenshuvud hade vi picknick #2 och då fick Gubben faktiskt smaka både macka och kanelbulle.

Vi gillar utflykter han och jag och längtar tills vi har vår egen fina bil!!!

Dags att tvätta sängkläder så Baltis fick sova i sängen igår. Han stannar där bara max en halvtimme sen blir det för varmt. Garanterar att han snarkade högt, supertrött var han lille godingen efter lång dag iväg på äventyr.

1 kommentar:

  1. Aww han är så söt det lilla livet :) Härligt med utflykter! :)
    Kram/Mia

    SvaraRadera