15 juni 2012

Ny fredag i stan


I morse var det upp tidigt för möte i stan.

Därefter mötte jag upp min väninna E för lunchi småbåtshamnen. Åt underbar räksallad och njöt av uteservering med havsvindar och sol!

Vi körde elbil dit som hon bokat via jobbet och jag testkörde en kort snutt, gillade inte elbil alls : ( kul att testa men otäckt med en helt tyst kupé och inget motorljud. Sen var det lite märkligt att helt plötsligt köra automatare. Det var ju sisådär 15 år sedan jag gjorde det sist, haha!

Lite ärenden blev gjorda också innan hemfärd.

Fick tips om Peggy Sage av min tidigare nagelbyggare. Utan certifikat kunde man inte köpa material till nagelbyggning för jag vill tillbaka till gelé men alla tillbehör till manikyr/pedikyr/make-up kunde man köpa. Och det bästa av allt, de sålde borttagningsmedel till shellac vilket jag klurat på ett tag. Jag har hittat en amerikansk webbutik att köpa CND shellac billigt på men borttagningsremsorna får inte plats i den minsta asken som passar exakt 9 flaskor och som är ok i porto. Och det är alltför dyrt att köpa CND borttagning i Sverige. Så jag ska nog slå till och handla och hoppas att jag inte hamnar på tullavgiften.

Sen hade jag fått en Wrapp av en vän på Stadium och gjorde dunderfynd! Dessa löphandskarna från Nike är egentligen till män men strunt samma, de är snygga och strl M sitter perfekt med långa fingrar och långa naglar på det. Ordinariepris är 199 kr/st men nu var de på rea och inkl Wrappen fick jag båda paren för 148 kr!!!

Mitt medlemsskap på Sykurser.se som jag vann startade idag och jag har lovat Fie att sy en onepiece till henne. Var inne och kollade materialmängd och åkte till Stoff & Stil på Svågertorp och handlade collegetyg, muddtyg och jerseynålar till symaskinen. De hade bara dragkedjor i max 100 cm så jag fick åka till Gregers Sy på N Skolgatan och handla lösvikt. Skulle använda 130 cm till strl M. Ska sy en och blir den bra ska jag göra en till mig själv också.

Man kunde kanske tro att det är billigt att sy själv men det tycker jag faktiskt inte. Materialet kostade ca 450 kr sammanlagt och kopior kan man ju få om man lägger till ett par hundra till den summan. Men men, då har man ju faktiskt inte svettats och svurit och ångrat sig och slutligen känt sig stolt vilket jag förhoppningsvis kommer vara. Och det är ju priceless : )

2 kommentarer:

  1. Hej!
    var köper du Shellac från USA?
    Mvh
    Linda

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mitt bästa tips nu är Ebay och välj USA! Shellac och tillbehör är mindre än halva priset inkl frakt mot priserna i Sverige. Dessutom hittar jag inte just CNDs shellac som köp för privatpersoner i Sverige. Så Ebay!!!

      Radera