3 juni 2012

Decoupage brevlåda


Denna brevlådan har stått gömd under ett sidobord i vardagsrummet jag vet inte hur länge... antagligen sedan förra sommaren. Och eftersom det är "tummen ur" numera var det dagens projekt att göra klart. Det som fattades var nämligen ett lager lim och sedan lack jag köpt på Panduro för utomhusbruk.

Jag gjorde en likadan låda för ett par år sedan med tanken att ha en låda per säsong. Det blev inte riktigt av så den stod ute så länge att den blev lite tråkig utseendemässigt. Har man bara lådor att byta med håller de sig fint men annars får man räkna med 1-1½ år sen börjar de se lite ruffiga ut. Så jag gjorde en ny att sätta upp men den blev ju då aldrig klar till augusti. Så den som sitter nu har suttit där ett år och bör också bytas ut. Vilket jag planerar snart för jag har köpt sommarservett och har material, ska köpa en ny brevlåda på fredag tänkte jag!

Hur jag gör brevlådorna med decoupage ser du HÄR. Till denna nya målade jag även sist ett lager utomhuslack så att den förhoppningsvis ser fräsch ut om den nu också skulle få sitta uppe jättejättelänge... dessutom blev den glansig vilket den inte blir med bara lager på lager av decoupagelim.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar