3 juni 2012

Teknikstrul och hundvakt


I fredags hade jag bestämt med en granne att få hjälp med att sätta upp mina tv-apparater med väggfästena! Jag hade fått tre paket från Netonnet, en tv till sovrummet och de andra två med väggfästen. Näst största paketet innehöll väggfäste till nya tv:n men döm om min förvåning när det minsta paketet packades upp, följesedeln sa att det skulle vara väggfäste men någon lagerklant hade stoppat ner en MP3-SPELARE!!! Varför finns det så mycket inkompetent personal överallt??? Garanterar ett samtal till dem imorgon och jag vet hur det ska sluta.

Vi fick i alla fall upp min tv i sovrummet och jag skulle sedan installera Clone+ för att slippa tvillingkort från Canal Digital. Jag älskar ju teknik - SOM SKA FUNGERA MED EN GÅNG. Det gjorde det i vardagsrummets tv men ingen signal i sovrummets tv. Anser inte att jag är teknikdum alls men väldigt ointresserad och jag hade väl inte tänkt så mycket på vad trådlöst egentligen skulle innebära och inte innebära när jag läste att Clone+ var trådlöst. Hade i alla fall inte en tanke på att den gamla boxen i sovrummet ändå skulle behöva en antennsladd i sig och det insåg jag efter ett par samtal till ett par firmor att så var fallet. Det jobbiga är att jag har en sju år gammal parabol och efter att ha klättrat upp på taket insett att det parabolhuvudet bara har en sladdkontakt. Så jag fick igår ringa och beställa ett nytt parabolhuvud från Canal Digital med multipla uttag och jag hade kollat att de godkänner Clone+ till sin utrustning redan innan jag beställde allt från början. Fick desstom en extra antennsladd med nya HD-boxen och jag håller tummarna nu för att den är lång nog så jag inte behöver köpa en sådan också. Så nu är det helt oväntat två år innan Clone+ betalar sig jämfört med planerade ett år...

Hyfsat besviken då jag i fredags hade planerat att ha tv-kväll i sängen med Ben & Jerry som sällskap. Kom igår på att jag ju ändå kan se film så jag kopplade in min dvd och hade glass- och filmmys då istället.

Hämtade även Kajsen igår som Baltis och jag skulle passa tills idag.

Hon var i stort behov av en date med borsten så vi la en timme på pälsvård med en avundsjukt småtjutande Mister Missnöjd som sällskap. Baltis älskar allt vad pill heter och kastar sig på golvet när jag tar fram skötsellådan. Mycket tacksamt. Förutom när det inte är han som är i fokus och han ändå slänger sig ner och försöker krypa in framför mig för att jag ska fixa med honom istället.

Idag har jag förutom dagliga långpromenaden tagit en härlig ridtur med massor av fart i kvällssolen!

Strax dammsug, klipp av Baltis öronpäls, dusch och slutet på filmen i sängen med fortsättning på B&J : )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar