24 juni 2012

Nya blommor


I fredags köpte jag några nya blommor på Ica på väg hem. Nu när jag har en fredslilja som varningssignal till när inneblommor måste vattnas vågar jag ge mig på lite mer behövande plantor än garderobsblommor ; )

Några gardenias stod i fyndhörnan och jag norpade den finaste för 25 kr. Det är tillsammans med nyklippt gräs, Balthazars päls och syrén en av mina favoritdofter! Tre knoppar fanns på den varav en öppnar sig i dagarna : )

En liten ankfot fick bo i badrummet och hålla orkidén sällskap.

Jag vet inte hur länge jag varit på jakt efter en Hjärtan på tråd. Oftast hittar man dem uppsnurrade på en ställning men jag vill ha min hängande. Och pilleriarbetet med att reda ut trådarna tog alldeles för kort tid. Skulle kunna lägga timmar på sånt finmek.

Den fick i alla fall också bo i badrummet!

1 kommentar:

  1. Lycka till med blommorna!
    Gratis råd: Gardenia o Gåsfot, får aldrig torka ut:)
    Hjärta på tråd skall vara torr innan nästa vattning:)
    Puss, Ma__

    SvaraRadera