13 juni 2012

Anekdot

Tänkte jag skulle bjuda på en lite rolig historia så här på kvällskvisten. Kom till att tänka på det när jag stod i duschen med saltskrubb nyss.

För något år sedan fick jag tipset att efter duschen använda babyolja innan jag torkade mig torr. Om jag bara fick halva instruktionen eller inte lyssnade på hela är ju svårt att avgöra nu.

När jag var hos P i förra veckan pratade vi om huruvida Manfred gillade att bada eller ej. Jag nämnde då att jag testat det där med babyolja men att jag var grymt missnöjd och bara utsatt mig för detta hemska en enda gång.
Hon undrade varför och då jag svarade att det ju tog minst två timmars naket struttande runt utan att ens kunna sätta sig ner någonstans i väntan på att det torkade brast P ut i gapskratt.

Det jag missat i instruktionen var ju att efter att man smörjt in sig i oljan SKA man torka sig med handduk. Man ska alltså inte självtorka. Viktig detalj kan man ju tycka. Så här i efterhand.

Slutsats nu när jag fattar är att den där flaskan nog ska få göra ett nytt försök.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar